Historia e konspiracioneve është e lashtë. Momenti kur e ashtuquajtura “teori e konspiracionit”, u bë një mjet i qartë dhe e vetëdijshëm politik – i dobishëm për të justifikuar veprimet e tyre politike – ishte Revolucionit Francez i vitit 1789, dhe vitet në vijim, gjatë të ashtuquajturit Mbretërim i Terrorit.
Në fund të shekullit XVIII, në Francë, varfëria dhe pabarazia shoqërore kishin arritur një prag të tillë dramatik, që u bë i paqëndrueshëm. Masat borgjeze, të frymëzuara nga idealet e reja të shpallura nga filozofët iluministë – barazia, liria dhe vëllazëria – formuan një koalicion për të përmbysur rendin monarkik feudal, duke shkaktuar rënien e të ashtuquajturit ‘regjim i vjetër’. Dhe mbretërit, fisnikët dhe kleri, u bënë shënjestra të veçanta të protestës së tyre.
Terrori
Por zelli i shenjtë i revolucionarëve në vitet pas revolucionit, i dha vendin Terrorit (1793-1794). Pas një gjyqi për tradhti, Mbreti Luigji XVI u dënua me vdekje në vitin 1793. Po në atë moment, nisën përleshjet mes partive të revolucionit. Për të luftuar armiqtë e Francës, Jakobinët, që propaganduan idetë e frymëzuara nga një republikanizëm i pa kompromis, zbatuan masa drastike emergjente, dhe të gjithë ata që nuk ishin dakord (shumë figura kryesore të revolucionit), u akuzuan për pjesëmarrje në një komplot, duke u prerë kokën në gijotinë.
Vlerësimet e numrit të jetëve të marra nga gijotina – arma e përdorur në ato vite për të ekzekutuar armiqtë e popullit – varion nga 17.000 – 40.000. Mendohet se tre të katërtat e njerëzve të ekzekutuar, ishin realisht të pafajshëm. Në “ditët e saj të lavdishme”, gijotina mori 3.000 jetë njerëzish brenda një muaji, pra mesatarisht rreth 100 njerëz në ditë, transmeton bota.al
Armiqtë e rinovimit
Revolucionarët, e justifikuan çdo akuzë të tyre me justifikimin e kërcënimit të një komploti të aristokratëve kundër rinovimit. Një nga udhëheqësit kryesorë të atyre viteve ishte Maksimilian Robespieri, i quajtur ndryshe “i pakorruptueshmi”. Por as ai nuk pati një fund të mirë:vdiq në gijotinë me akuzën e komplotit në vitin 1794.
Nga ana e tyre komplotistët e dyshuar, kundër-revolucionarët monarkistët dhe klerikalë, reaguan me të njëjtën monedhë, dhe nuk hezituan të kërkojnë ndihmën e forcave të errëta, që kishin planifikuar prej kohësh veprimet subversive kundër Revolucionit Francez.
Objektivat e tyre qenë filozofët anti-kristianë të Iluminizmit si Volter dhe Didero, dhe sekti misterioz i Masonëve, të cilët sipas tyre kishin komplotuar kundër pushtetit tradicional në Francë.
Po pse këto lloj teorish?
Sipas studiuesve, teoritë e konspiracionit përpunohen shpesh në rastin e ngjarjeve që ndikojnë imagjinatën publike, siç janë ngjarjet tragjike që lidhen me vdekjen e njerëzve të famshëm, fatkeqësitë kryesore natyrore, apo aktet terroriste.
Në rastin e Revolucionit Francez dhe në vitet e mëvonshme të terrorit, për historianët teoricienët e komploteve ishin funksionalë, për shkak të nevojës për të vendosur një rend të ri:identifikimi i saktë i komplotistëve, ishte në fakt më i lehtë për t’u pranuar nga publiku, se sa të pranohej haptazi rënia natyrale e monarkisë dhe e Kishës, që për shekuj me radhë kishte orientuar jetën e të gjithë qytetarëve.
Hoti: Të fokusohemi në ekonominë e vendit, është humbur shum...
Kosova mëson kundërshtarin e play-offit në Ligën e Kombeve
Kobra dhe të tjerët deklarohen të pafajshëm për vrasjen në P...
Orban fton Netanyahun në Hungari, pas lëshimit të fletarrest...
Gjykata Kushtetuese merr vendim për Berishën
Pacolli të shtunën takim humanitar në Gjermani